REC0605175 |
Literatura infantil i juvenil, el motor de la biblioteca |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/4/2024 - 28/4/2024 (40 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Catalana de Formació Virtual ACFV
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
06FV Literatura infantil i juvenil, el motor de la biblioteca
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/04/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
49
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs va dirigit a docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària interessats en aprofundir en l’aprenentatge de la lectura gràcies a la literatura infantil i juvenil mit- jançant contes, contes il·lustrats, poesia, documentació pedagògica d’activitats... Amb la intenció de compartir estratègies i recursos amb la docència interessada per potenciar i fomentar que l’alumnat esdevingui lector competent, crític i capaç de gaudir del plaer de la lectura.
Tota la informació a www.acfvirtual.com
|
| |
Objectius |
Aprofundir en la importància de la lectura en el procés d’aprenentatge
Conèixer les funcions comunicatives de la llengua
Indagar en l’aprenentatge dels contes i la literatura infantil i juvenil
Descobrir els contes il·lustrats com a recurs d’aprenentatge
Repensar el treball de la poesia a l’aula
Reflexionar sobre la necessitat de documentar pedagògicament les tasques realitzades a l’aula
Compartir experiències i estratègies de lectura
Elaborar i compartir una unitat didàctica
|
| |
Continguts |
El repte i la importància de la lectura
Funcions comunicatives de la llengua
El llenguatge i les emocions mitjançant els contes i la poesia
Els contes infantils i juvenils
Els contes il·lustrats i el seu univers
El valor pedagògic de la poesia
Llegir i escriure un poema
Conèixer recursos i compartir experiències
La necessitat de documentar pedagògicament
Elaboració d’una unitat didàctica
|
| |
Observacions |
Informació i inscripcions: www.acfvirtual.com
|
| |
Formador/a |
Verònica Domínguez
|
| |
Avaluació |
Activitats de participació en els fòrums i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls relacionades amb els continguts de cadascun d'ells; superació del projecte final (producció i aplicació d’un activitat d’aula), qüestionari d’autoavaluació que potencia la capacitat reflexiva i valora el procés personal de formació i qüestionari de satisfacció de l’activitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Per poder assolir el curs caldrà tenir una avaluació positiva de les activitats de participació (fòrums) i de les tasques encomanades en cadascun dels mòduls; lliurar i superar el projecte final que està relacionat amb la producció i aplicació d’un activitat d’aula; complimentar el qüestionari d’autoavaluació que potencia la capacitat reflexiva i valora el procés personal de formació així com haver complimentat el qüestionari de satisfacció de l’activitat.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'Educació Infantil, Primària i Secundària
|
| |
E-mail |
acfvirtual@acfvirtual.com
|
| |
|
|